Suknia ślubna z lumpeksu, roślinne kiełbaski na grilla
HANDEL | Firmy coraz śmielej wprowadzają na rynek produkty dla klientów, którzy wybrali ekologiczny styl życia PIOTR MAZURKIEWICZ
Ponad 40 proc. Polaków zmieniło podczas pandemii zwyczaje żywieniowe. Co czwarta osoba z tej grupy co najmniej ograniczyła spożycie mięsa i wprowadziła jego roślinne zamienniki. Spora część je mniej nabiału. Takie wyniki pokazało badanie Market Research World dla firmy Upfield.
Podobne wnioski płynęły z ubiegłorocznych Food Trendów serwisu Pyszne.pl. Z raportu wynikało, że już 1 mln Polaków w wieku od 18 do 65 lat nie jada mięsa, a 2 mln zaczyna ograniczać jego spożycie. Teraz ta tendencja wyraźnie przyspiesza.
Biedronka podaje, że w pierwszej połowie 2020 r. sprzedała o 160 proc. więcej tofu Go Vege w porównaniu z podobnym okresem 2019 r. Powodzeniem cieszą się hummusy Go Vege; ich sprzedaż wzrosła o 40 proc. – Dlatego wprowadziliśmy do oferty kolejne produkty odpowiednie także dla wegan: Vege Burgery w sześciu smakach, plastry wegańskie, majonez wegański czy kiełbaski sojowe – mówi Jan Kołodyński z biura prasowego Biedronki.
To nie elitarna ciekawostka
– W ostatnich latach Polacy i Polki zainteresowali się kuchnią roślinną i na stałe wprowadzili roślinne potrawy do codziennego jadłospisu – przekonuje Marta Dymek, autorka bloga Jadlonomia.com oraz książek kulinarnych. – Weganizm przestał być elitarną ciekawostką, a stał się rozsądnym, zdrowym i zrównoważonym sposobem odżywiania. Przypominają o tym eksperci, którzy zachęcają do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta