Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rozum kontra maszyna

29 września 2020 | Rzecz o prawie

W razie wątpliwości pytaj człowieka – twierdzi piewca sztucznej inteligencji. I to nie paradoks, ale rozsądek. PAWEŁ ROCHOWICZ

 

Mike Walsh to szef globalnej firmy Tomorrow, pomagającej biznesowi, także prawniczemu, wprowadzać nowe technologie. Sam propaguje używanie sztucznej inteligencji (AI), ale przestrzega, by zanadto jej nie ufać.

Robi to już od pierwszych stron swojej nowej książki. Oto dramatyczna scena na lotnisku: przeładowany samolot United Airlines, część pasażerów odprawiona z kwitkiem. Awantura, najpierw na lotnisku, potem w całym biznesie lotniczym.

Taka sytuacja to gratka dla prawników walczących o odszkodowania dla pasażeró. Ale z kim ta walka? Bo nie zawiniła załoga samolotu ani obsługa naziemna, tylko komputerowe algorytmy planowania liczby pasażerów. Napisano je pod kątem – a jakże – zysku firmy. „Problem linii United (...) był wynikiem tego, jak zaprojektowano działające w przedsiębiorstwie algorytmy" – pisze Walsh, dając do zrozumienia, że za AI stoi jednak człowiek. I to on może się nią posługiwać mniej lub bardziej mądrze.

Wydanie: 11774

Wydanie: 11774

Spis treści

Monitor Biznesu + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament