Boom na zakupy w sieci trwa, ale długi sklepów też rosną
Na koniec lipca w porównaniu z końcem 2019 r. przeterminowane należności sprzedawców internetowych wzrosły o 10 proc. mimo wysokich wzrostów sprzedaży. Koniec roku problem pogłębi. PIOTR MAZURKIEWICZ
Z danych udostępnionych „Rzeczpospolitej" przez BIG InfoMonitor wynika, że na koniec roku przeterminowane zaległości sprzedawców internetowych wynosiły ponad 268,3 mln zł. Oznacza to ich wzrost w stosunku do grudnia 2019 r. o niemal 10 proc.
Długi ma obecnie ponad 4,5 tys. firm zajmujących się handlem internetowym, czyli ponad 300 więcej niż w grudniu 2019 roku.
Mistrzowie Europy
To o tyle zaskakujące, że ostatnie miesiące to okres niesłychanego boomu w branży i wzrostów sprzedaży w niektórych sektorach liczonych nawet w setkach procent. W efekcie w całym 2020 r. spodziewany jest wzrost wartości zakupów internetowych o ponad 30 proc., co według organizacji Ecommerce Europe oznacza najwyższe tempo w Europie.
Mimo to sprzedawcy wcale nie mają tak łatwego zadania. – Podczas pandemii w sieci jeszcze bardziej rozwinęła się tzw. kultura promocji, która dotyka szczególnie mniejsze firmy działające w sektorze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta