Ekran coraz większy i koniecznie smart
Choć sprzedaż telewizorów od lat wynosi 2–3 mln sztuk, to rynek jest wciąż daleki od nasycenia i nadal rośnie. W tym roku pomagają mu streaming i gry. PIOTR MAZURKIEWICZ
Według danych Euromonitor International udostępnionych „Rzeczpospolitej", w 2020 r. spodziewany jest 10,4-proc. wzrost sprzedaży telewizorów, do 7,9 mld zł. To szybsze jego tempo niż w poprzednim roku, co oznacza przełamanie strat związanych z odwołaniem wielkich imprez sportowych, jak np. olimpiada. W ujęciu ilościowym spodziewany jest wzrost o 3,4 proc., nieco większy niż w ubiegłym roku.
Streaming pomaga
– Po okresowym spadku sprzedaży telewizorów w marcu i kwietniu kolejne miesiące przyniosły wzrost zainteresowania, w tym także zakupów za pośrednictwem internetu. Na pewno majowe otwarcie sklepów fizycznych było impulsem, który zwiększył sprzedaż – mówi Grzegorz Stanisz, szef sprzedaży RTV Samsung Polska. -
– Zaobserwowaliśmy też dużo większe zainteresowanie ofertą filmową serwisów VOD. Pierwsza połowa roku przyniosła też jeszcze większe niż w podobnym okresie 2019 roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta