Cyfryzacja z turbodoładowaniem
W czasie pandemii w Polsce przybyło ok. 3,6 mln nowych użytkowników usług internetowych. Co to oznacza dla cyfryzacji całej gospodarki? BORYS PASTUSIAK KAMILA KAWECKA
W Polsce liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej, wzrosła od początku pandemii z 66 proc. do aż 78 proc. – wynika z najnowszej analizy McKinsey & Company. To oznacza ok. 3,6 mln nowych użytkowników usług cyfrowych. Do najpopularniejszych takich usług w Polsce należały bankowość internetowa, zakupy w sieci i rozrywka. Podobny trend odnotowano w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, gdzie liczba osób, które skorzystały z co najmniej jednej usługi internetowej, wzrosła o 15 pkt proc., czyli o 12 mln. To więcej niż łączna liczba ludności Słowacji, Chorwacji i Słowenii.
Wyzwania cyfryzacji
Gdy dwa lata temu publikowaliśmy raporty prognozujące potencjał rozwoju gospodarki cyfrowej i określające Polskę oraz kraje regionu jako cyfrowych challengerów, nasze analizy wskazywały, że digitalizacja może być kolejnym motorem napędowym gospodarek Europy Środkowo-Wschodniej. Z szacunków wynikało, że dzięki niej PKB Polski może się zwiększyć do 2025 r. o 64 mld euro, a całego regionu o 200 mld euro.
Wtedy nikt nie mógł przewidzieć wybuchu pandemii i jej wpływu na gospodarkę. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, w jakim stopniu Polska i inne kraje regionu były przygotowane na taki szok oraz czy w kwestiach cyfrowych są w stanie dotrzymać kroku obywatelom,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta