Sprzedaż roślinnych imitacji mięsa podwoiła się w rok
Alternatywy dla odzwierzęcych produktów szturmem podbijają polski rynek. Taki nabiał kupuje już co trzecie gospodarstwo domowe w Polsce – wynika z danych GfK Polonia dla „Rzeczpospolitej".
Ograniczenie jedzenia produktów odzwierzęcych, jak mięso, nabiał, czy też ich całkowite wykluczenie z diety to trend widoczny od lat. Pandemia spowodowała, że więcej osób zwróciło uwagę na to, jak się odżywia, co przełożyło się na intensywniejszy rozwój roślinnych kategorii. Potwierdzają to najnowsze dane GfK Polonia, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.
Rewolucja na stołach
– Nabiał roślinny kupuje prawie 30 proc. polskich gospodarstw domowych, a „mięso" na bazie roślin już co dziesiąte gospodarstwo. W stosunku do tego okresu roku 2019 liczba nabywców roślinnego mięsa wzrosła więc ponaddwukrotnie – mówi Grzegorz Mech, menedżer w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. – Grupą, która zyskuje na znaczeniu w zakupach roślinnych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta