Na co Polacy wydają kryptowaluty
Wirtualne waluty stają się coraz bardziej popularnym środkiem płatniczym – również nad Wisłą.
Polska znajduje się w pierwszej dziesiątce krajów pod względem popularności kryptowalut.
Jak wynika z analiz przeprowadzonych serwis paybtc.io, wydajemy je na zakupy – najczęściej płacimy w ten sposób za sprzęt elektroniczny (38,5 proc.) oraz wyposażenie do domu (20,5 proc.). Ale – jak zauważa Tomasz Palka, współwłaściciel paybtc.io – coraz częściej decydujemy się na zakup ubrań i akcesoriów sportowych (5,1 proc.), a także złota, żywności czy narzędzi (łącznie 8,3 proc.).
– Na początku nasi użytkownicy kupowali głównie elektronikę, sztabki złota, monety, biżuterię. Widać jednak wyraźną tendencję wzrostową w przypadku ubrań, narzędzi, akcesoriów sportowych czy żywności. Mamy także coraz więcej zapytań o pośrednictwo w opłatach za usługi medyczne, transportowe, zajęcia sportowe czy edukację – komentuje Palka.