Innowacyjność, bezpieczeństwo, komfort zawsze są w cenie
MOTORYZACJA | W 2020 r. jedna z najdroższych marek, Lamborghini, osiągnęła najwyższą rentowność w swojej historii
Drogie samochody sprzedają się bardzo dobrze. Ten segment luksusowych produktów już wiele razy okazywał się odporny na wahania koniunktury i teraz pandemia także mu nie zaszkodziła. Choć ceny takich aut mogą niektórych przyprawiać o zawrót głowy, zawsze znajdą się chętni do ich zakupu.
Dobrze ma się cały segment aut premium. Według danych Instytutu Samar w pierwszym kwartale 2021 r. sprzedano w Polsce 23,9 tys. samochodów z wyższej półki, przeszło o jedną czwartą więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Natomiast udział pojazdów klasy premium w rynku aut osobowych w Polsce sięgnął w marcu 21,2 proc. To drugi wynik procentowy pod względem wielkości w historii polskiej motoryzacji.
Nerki symbolem luksusu
Na koniec pierwszego kwartału 2021 r. pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych marek zajęło BMW. Ta bawarska marka w pierwszych trzech miesiącach sprzedała ponad 6 tys. samochodów, poprawiając ubiegłoroczny wynik aż o 45 proc. Powodziło się jej także w całym ubiegłym roku, w którym zdominowała segment aut luksusowych. Bawarczycy zwiększyli także sprzedaż pojazdów performance i high performance (BMW M) – o 59 proc. – oraz umocnili pozycję lidera w segmencie premium pojazdów hybrydowych typu plug-in.
W tym ostatnim segmencie dużym powodzeniem cieszy się BMW X5 45e – „wtyczkowa" hybryda z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta