Nowe wyzwania dla polskiego rynku przewozów osób
Jak mocno rynek odczuł wpływ pandemii? Jak wygląda sytuacja przeszło cztery miesiące od zmiany reguł, która miała na celu zrównanie szans i pozycji rynkowej wszystkich graczy? Czy wszystkie podmioty dostosowały się do zmian? PARTNEREM DEBATY JEST ZWIĄZEK PRZEDSIĘBIORCÓW I PRACODAWCÓW
Nowelizacja ustawy o transporcie drogowym była długo oczekiwanym krokiem, który miał ustandaryzować sektor przewozu osób w Polsce, odpowiedzieć na potrzeby i obawy taksówkarzy oraz nałożyć m.in. na zagraniczne podmioty szereg obowiązków związanych z wykonywaniem przez nie usług w Polsce. Ustawa weszła w całości w życie na początku tego roku i została bardzo pozytywnie przyjęta zarówno przez środowiska branżowe, jak i ekspertów oraz pasażerów.
M.in. o tym, jak rynek przewozu osób wygląda po wejściu w życie nowych przepisów, czy wszystkie podmioty już się do nich dostosowały oraz co ustawa zmieniła z perspektywy największych graczy, rozmawiali eksperci podczas debaty „Rynek przewozów po reformie. Sukces czy kolejne problemy?".
Dodatkowe 100 mln zł z podatków... jeśli wszyscy zapłacą
Ile wart jest polski rynek przewozu osób? Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, zwrócił uwagę, że szacując tę wartość, trzeba wziąć poprawkę na sytuację pandemiczną, która w wielu segmentach tego rynku spowodowała prawdziwe tąpnięcie.
– W 2019 r. cały rynek przewozu osób był wart około 6 mld zł. W ubiegłym roku wartość ta stopniała do nieco ponad 4 mld zł. Prognozujemy, że w 2021 r. rynek wzrośnie do ponad 7 mld zł, z tego na segment aplikacji będzie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta