Niektórym firmom nagle wyrosły skrzydła
Spora grupa przedsiębiorców mogła, ale i umiała, wykorzystać zmiany wywołane koronakryzysem do przyspieszenia rozwoju.
Liczne firmy wykorzystały szanse biznesowe, jakie stworzyła im pandemia, już wiosną 2020 r., gdy rynkowym hitem niemal na całym świecie stały się maseczki, rękawiczki ochronne oraz płyny do dezynfekcji. Ich producenci nie mogli nadążyć z dostawami, a główną barierą w biciu kolejnych rekordów sprzedaży była dostępność surowców.
To na tej fali popytu wywołanego przez Covid-19 wypłynął giełdowy producent i dystrybutor rękawic ochronnych i opatrunków Mercator Medical. Przy skokowym wzroście przychodów (po I półroczu 2020 r. były wyższe niż w całym 2019 r., a po czterech kwartałach przekroczyły 1,8 mld zł) i zysków spółka stała się giełdową gwiazdą czasu pandemii. Akcje Mercatora z poziomu ok. 10 zł na początku 2020 r. poszybowały w górę, osiągając jesienią zawrotną cenę 770 zł. Teraz kosztują niespełna 245 zł.
Wybuch pandemii dodał też skrzydeł dostawcom aplikacji i platformom do e-spotkań. O ile wcześniej były one raczej niszowym rozwiązaniem, o tyle po wymuszonym przez lockdown przejściu firm na zdalną pracę, a dzieci na takąż naukę, szybko stały się rynkowym hitem.
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta