Kiedy można anulować fakturę
Technicznie rzecz biorąc anulowanie polega na przekreśleniu posiadanych egzemplarzy oraz umieszczeniu komentarza „anulowano". Jakie przesłanki musi spełniać podatnik, aby móc skorzystać z tego rozwiązania?
W Polskim systemie podatkowym nie istnieją przepisy jasno określające sytuację anulowania faktury przez przedsiębiorcę. Ustawa o VAT nie zawiera bowiem niestety regulacji w tym kierunku, jak również rozporządzenia wykonawcze do ustawy, nie zawierają przepisów na ten temat. Pojęcie anulowania faktury utarło się w polskiej gospodarczej i zostało potwierdzone przez organy podatkowe. Jak wygląda anulowanie faktury?
Czytaj także: Anulowanie niezasadnie wystawionych faktur - nowe wskazówki
Orzecznictwo WSA
Jak wskazał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w wyroku z 27 stycznia 2021 r. (I SA/Gl 1175/20), ustawodawca określił jedynie zasady korygowania faktur, mimo to w praktyce dopuszcza się także „anulowanie faktury". Jak zostało wspomniane na wstępie ani przepisy ustawy VAT, ani przepisy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta