Technologie poszerzą działalność banków poza strefę finansów
Duża ilość danych dzięki ścisłym relacjom z klientami umożliwi spersonalizowanie i rozbudowę oferty.
Banki przez dekady kojarzyły się ze statecznymi, wielkimi instytucjami mającymi oddziały przy najważniejszych ulicach miast i koncentrującymi się na swojej wąskiej działalności związanej z przyjmowaniem depozytów oraz udzielaniem kredytów.
W ostatnich kilkunastu latach wiele się jednak zmieniło i choć banki pod względem skali aktywów są jeszcze większe niż kiedyś, to rozwój nowoczesnych technologii i cyfryzacja (wzrost liczby użytkowników bankowości mobilnej i internetowej) oraz zmiana niektórych warunków rynkowych spowodowały, że dzisiaj banki to znacznie więcej niż tylko instytucja finansowa w tradycyjnym rozumieniu.
Dodatkowe opcje
Banki ostatnio prześcigają się w udostępnianiu usług, które coraz mniej mają wspólnego z tradycyjną bankowością. Deloitte zidentyfikował ponad 250 usług dodanych (tzw. VAS – value added services) oferowanych przez kredytodawców w Polsce. Wśród nich są m.in. usługi publiczne, takie jak przyjmowanie wniosków czy potwierdzenie tożsamości, ale też zakup biletów, ubezpieczeń, opłaty parkingowe, umawianie wizyt z doradcami, udostępnianie zniżek w e-commerce itp.
Zdaniem Deloitte...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta