Floty napędzane gazem
Według danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w marcu 2020 roku w Polsce było 2848 samochodów ciężarowych zasilanych paliwem z gazu ziemnego, w tym również LNG. Obecnie standardem w branży TSL są pojazdy z silnikiem Diesla, które w Europie stanowią aż 97 proc. samochodów ciężarowych.
Polska branża transportu ciężkiego ma obowiązek uwzględniania zaleceń Unii Europejskiej dotyczących redukowania poziomu emisji CO2. Głównym założeniem działania Komisji Europejskiej jest ograniczenie gazów cieplarnianych o 55 proc. do 2030 r. oraz osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r. Z dokumentu Europejski Zielony Ład wynika, że niezbędna jest 90-proc. redukcja emisji CO2 do 2050 r. z całego transportu, a co więcej, niemal wszystkie samochody osobowe, samochody dostawcze, autobusy oraz nowe pojazdy ciężkie powinny wówczas być bezemisyjne.
Jedną z coraz popularniejszych metod ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery, a jednocześnie pierwszym ważnym krokiem do uzyskania neutralności emisyjnej, jest wdrażanie pojazdów zasilanych paliwem LNG. Skroplony gaz ziemny (LNG) to czysta, bezbarwna i nietoksyczna ciecz powstająca po schłodzeniu gazu ziemnego do –162°C. LNG jako...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta