Mimo braku dopłat Polacy ruszyli po elektryczne rowery
Wiele państw wspiera ich zakup, widząc to jako alternatywę dla transportu samochodowego. Polska nie widzi jednak takiej potrzeby.
Rowery elektryczne początkowo uznano za ofertę dla seniorów, co w Polsce jest nadal dla kupujących barierą. Mimo to, według ostrożnych szacunków, rocznie sprzedaje się ich już kilkadziesiąt tysięcy. Liczba ta w tym roku może zbliżyć się do 100 tys.
Z danych stowarzyszenia producentów CONEBI wynika, że przy sprzedaży 22 mln rowerów w 2020 r. 4,5 mln stanowiły już pojazdy elektryczne. To 34 proc. więcej niż rok wcześniej. Największe rynki to Niemcy, Francja i Holandia.
– Nie możemy się porównywać do rynku niemieckiego czy francuskiego, ponieważ tam wykonano przez lata ogromną pracę na rzecz propagowania rowerów elektrycznych. Wprowadzano serię programów dopłat, zarówno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta