Budujemy markę „Karpaty”
Wieloletnie starania na rzecz promocji Karpat i wdrożenia Strategii Karpackiej przynoszą efekty. Jest to narzędzie, które pozwoli regionom objętym jej oddziaływaniem na pełne wykorzystanie walorów przyrodniczych i gospodarczych, przy jednoczesnym zachowaniu czystego środowiska i bioróżnorodności. artykuł przygotowany przez Województwo Podkarpackie
Przyjęcie takiej strategii, jak funkcjonujące już np. alpejska czy dunajska, zapewni pełną koncentrację na specyficznych problemach, z którymi boryka się makroregion karpacki i stworzy szansę na wykorzystanie jego unikatowego potencjału, który tworzy markę regionu karpackiego. Strategia makroregionalna będzie uzupełnieniem innych inicjatyw, takich jak Konwencja Karpacka czy Euroregion Karpacki.
Współpraca i współegzystencja
Strategie makroregionalne wzajemnie się przenikają. Istnieje zatem możliwość pokrywania się obszarowo Strategii Dunajskiej ze Strategią Karpacką. Koncepcja współpracy dunajsko-karpackiej odzwierciedlałaby jedynie realia polityczne, bez uwzględnienia specyficznych uwarunkowań społecznych i gospodarczych Karpat, które pozostają obszarem peryferyjnym dla Strategii Dunajskiej. Obie strategie mają różne ukierunkowanie,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta