Nie zapominamy o sklepach
Rozwijamy się w handlu internetowym, rozwinęliśmy usługi zdalnego planowania i sprzedaży. W stacjonarnym kanale również, nadal pracujemy nad nowymi formatami – mówi Karin Sköld, prezeska IKEA Retail w Polsce.
Pandemia uderzyła w handel stacjonarny, ale IKEA ogłosiła dobre wyniki finansowe za ostatni rok. To efekt e-handlu?
Kiedy rozpoczynaliśmy rok finansowy 2021, z jednej strony wiedzieliśmy, że będzie to okres niepewności spowodowanej pandemią Covid-19 i ryzykiem dalszych lockdownów, ale z drugiej wierzyliśmy, że będzie to również czas nowych szans i możliwości, które jeszcze bardziej przyspieszą naszą cyfrową transformację.
Inwestowaliśmy zarówno w sprzedaż stacjonarną,
jak i internetową, rozwinęliśmy usługi zdalnego planowania i sprzedaży oraz dostaw do domu, przyjęliśmy jeszcze bardziej holistyczne podejście, by poprawić doświadczenie zakupowe klienta na każdym jego etapie. Jednym z podjętych działań było odświeżenie strony internetowej i stworzenie Aplikacji Mobilnej IKEA, dzięki której klienci mogą z łatwością wyszukiwać i kupować swoje ulubione produkty. Obecnie testujemy usługę „Skanuj i płać", która pozwala, by nasi klienci szybciej dokonywali płatności, skanując wybrane produkty w sklepie za pomocą aplikacji.
Ostatni rok to również duże inwestycje – rozbudowaliśmy sieć realizacji zamówień o ponad 70 nowych punktów odbioru zamówień IKEA i dostęp do 14 tys. paczkomatów. Wdrożyliśmy zmiany w sklepach, tak by mogły one pełnić także funkcję punktów realizacji zamówień...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta