Zgłaszanie do rejestru elementem systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy (1)
Identyfikacja beneficjenta rzeczywistego może niekiedy okazać się skomplikowanym procesem. Warto się do niej przygotować.
31 października 2021 r. weszły w życie przepisy nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, które wprowadziły obowiązek dokonywania zgłoszeń do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) przez podmioty takie jak fundacje oraz stowarzyszenia rejestrowe. Organizacje, które były wpisane do Krajowego Rejestru Sądowego w dniu wejścia w życie tego obowiązku mają czas do 31 stycznia 2022 r. na dokonanie zgłoszenia.
Kim jest beneficjent rzeczywisty
Zgłaszanie beneficjentów rzeczywistych do rejestru jest jednym z elementów systemu przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu przewidzianym przez ustawę z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1132, „Ustawa AML"). Zgodnie z definicją z art. 2 ust. 2 pkt 1 ustawy AML za beneficjenta rzeczywistego uważa się każdą osobę fizyczną sprawującą bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad klientem poprzez posiadane uprawnienia, które wynikają z okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiające wywieranie decydującego wpływu na czynności lub działania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta