Polskie innowacje odmienią handel
System dynamicznego zarządzania cenami, sztuczna inteligencja przyciągająca internautów do sklepu czy nowatorski program wspierający lojalność klientów to technologie, które podbijają nie tylko rodzimy rynek sprzedaży detalicznej.
Coraz ostrzejsza konkurencja w handlu wymusza na firmach z branży sięganie po innowacje. Nowe technologie mogą dać sieciom sklepów czy firmom usługowym istotną przewagę. Potwierdzają to narzędzia do walki o klienta, jakie dają przedsiębiorstwom polskie startupy Spartavity, HitDuck oraz Pricely.
Inteligentna gra ceną
Ten ostatni to olsztyńska firma, która specjalizuje się w Big Data i zaawansowanej analityce danych dla handlu detalicznego. Spółka kierowana przez Cezarego Kosińskiego zajmuje się rozwojem zaawansowanych algorytmów, które pozwalają na optymalizację, prognozowanie i dynamiczne zarządzania cenami oraz asortymentem w sieciach (m.in. sklepach spożywczych, aptekach i drogeriach, ale też na stacjach paliw czy w branży e-commerce). Twórcy startupu przekonują, że ich innowacyjne rozwiązania z każdych 100 mln zł obrotu są w stanie wygenerować nawet ponad 1 mln zł czystej marży dla detalisty.
– Nasz system odpowiada na pytanie, jaka optymalna cena sprzedaży...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta