Przed poniesieniem wydatków trzeba podpisać umowę o udzielenie dotacji
Dofinansowanie realizacji zadania publicznego będzie możliwe po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji. Wszystkie faktury i rachunki do rozliczenia dotacji muszą być z datą nie wcześniejszą niż data podpisania umowy.
Gmina nie uwzględniła wniosku naszej spółki o dofinansowania zakupu i montażu pomp ciepła. Wójt gminy wprowadził bowiem program dotowania ekologicznych źródeł energii. Podano w odpowiedzi, że skoro już spółka poniosła wydatki to teraz dotacja nie przysługuje. Czy słusznie? Czy powinniśmy złożyć skargę do rady gminy?
Gmina zapewne wprowadziła w życie specjalną uchwałę dotacyjną na podstawie upoważnienia ustawowego z art. 403 ust. 4-5 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska. Z przepisów tych wynika, że finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej, o którym mowa w ust. 1 i 2, może polegać na udzielaniu dotacji celowej - w rozumieniu przepisów ustawy z 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych - z budżetu gminy lub budżetu powiatu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów inwestycji:
1) podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności:
a) osób...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta