Samoloty zajęte przez Putina daleko nie polecą
Przejęcie przez Rosję leasingowanych maszyn oznacza, że trudno będzie z nich korzystać, a podróżowanie nimi może być bardzo niebezpieczne.
Reuters poinformował, że Władimir Putin w reakcji na sankcje podpisał ustawę mówiącą, że rosyjscy przewoźnicy będą mogli przerejestrować leasingowane na Zachodzie samoloty jako swoją własność. Ta sytuacja rodzi dwa rodzaje problemów: zagrożenie dla bezpieczeństwa lotów i zakaz używania samolotów, niezależnie od sankcji w postaci zakazu lotów. Właściciele samolotów będą mieli też roszczenia za pozbawienie ich majątku.
Bezpieczeństwo
i uziemienie
Zarówno samoloty uziemione, jak i eksploatowane muszą być poddawane przeglądom i obsłudze technicznej. Wymagane jest używanie tylko oryginalnych części, a producenci w związku z sankcjami już wstrzymali dostawy do Rosji.
– Bez tych części i przeglądów samoloty te nie będą mogły dalej latać z powodów bezpieczeństwa. Korzystanie z części uzyskiwanych ze źródeł nieautoryzowanych może skutkować zakazem latania na terenie UE wydanym przez Europejską...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta