Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Netflix w opałach. Klienci znudzeni?

21 kwietnia 2022 | Ekonomia i rynek | Urszula Zieliińska
„Bridgertonowie”, sezon 2 to najświeższy hit Netfliksa, oglądany przez widzów przez 193 mln godz. przez pierwsze trzy dni od premiery
autor zdjęcia: Netflix
źródło: Rzeczpospolita
„Bridgertonowie”, sezon 2 to najświeższy hit Netfliksa, oglądany przez widzów przez 193 mln godz. przez pierwsze trzy dni od premiery
„Moon Knight”, przebój Disney+, tylko w USA obejrzało 1,8 mln widzów w ciągu pięciu pierwszych dni od premiery
autor zdjęcia: Marvel Studios
źródło: Rzeczpospolita
„Moon Knight”, przebój Disney+, tylko w USA obejrzało 1,8 mln widzów w ciągu pięciu pierwszych dni od premiery
Polska „Odwilż” okazała się najchętniej oglądanym ostatnio w Europie serialem oryginalnym HBO
autor zdjęcia: HBO max
źródło: Rzeczpospolita
Polska „Odwilż” okazała się najchętniej oglądanym ostatnio w Europie serialem oryginalnym HBO

Najpopularniejszy serwis internetowy z filmami i serialami po raz pierwszy zanotował spadek liczby użytkowników. To efekt zawieszenia usług w Rosji, ale i bez tego Netflix rozczarował. Tymczasem konkurenci atakują coraz mocniej.

Większa konkurencja, sytuacja makroekonomiczna niesprzyjająca podwyżkom cen, wojna w Ukrainie – to główne czynniki, którymi menedżerowie Netfliksa tłumaczyli w środę pierwszy w historii filmowej platformy internetowej spadek liczby abonentów.

To nietypowe, jak na do tej pory pewną swego firmę, której przewodzą Reed Hastings i Ted Sarandos. – Zmieniamy opinię, bo zmieniły się liczby – mówił Reed Hastings analitykom podczas omawiania wyników za I kwartał 2022 r.

Wyparowały miliardy

W ten sposób przyznał, że zarząd firmy się pomylił, sądząc, że pandemia Covid-19 wciąż będzie jej sprzyjać, tak jak to miało miejsce w 2021 r. Stało się przeciwnie i internetowy gigant filmowy zakończył I kwartał 2022 r. liczbą subskrybentów mniejszą o 0,2 mln, zamiast – jak prognozował – większą o 2,5 mln.

Wprawdzie strata ta to efekt zawieszenia działalności w Rosji po napaści na Ukrainę przez ten kraj (minus 0,7 mln kont) i gdyby nie to grono abonentów platformy urosłoby o 0,5 mln, ale w dalszym ciągu wynik ten byłby dużo słabszy niż zapowiadano w prognozach.

Giełda nie lubi takich pomyłek. Inwestorzy w Nowym Jorku zareagowali na liczby pokazane przez Netflix silną wyprzedażą akcji. Platforma straciła prawie 40 proc. giełdowej wartości. Kurs akcji spadał w środę o 37,7 proc., do 221 dol., co dawało kapitalizację na poziomie niecałych 96 mld...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12247

Wydanie: 12247

Spis treści

Zamów abonament