Przyszłość to technologie i dane
O nowych możliwościach skutecznego dotarcia do klienta z przekazem marketingowym dyskutowali eksperci podczas debaty „Marketing przyszłości”.
Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej”, wskazał, że przy wciąż pojawiających się nowych technologiach bardzo trudno jest zbyt daleko wybiegać w przyszłość. Trudno bowiem przewidzieć, które z nowych możliwości okażą się skuteczne i zostaną na rynku. Mówiąc o jednym z rozwiązań, jakim jest machine learning (uczenie maszynowe), stwierdził, że dziś więcej jest „machine”, a do tego, żeby był „learning”, potrzebnych jest bardzo dużo danych.
– To nie kwestia dostępnej technologii zdecyduje o tym, jak bardzo uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja będą wykorzystywane w przyszłości w marketingu, tylko to, jak potoczy się batalia o prywatność danych. Bo żeby użyć sztucznej inteligencji, (SI) trzeba mieć i przetwarzać ogromne zbiory danych, na co ktoś musi wyrazić zgodę – powiedział Tomasz Jażdżyński.
– Miejscami, w których takich danych jest dużo, jeśli będziemy je nadal przekazywać i pozwalać, aby z nich korzystać, są...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta