Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przyszłość to technologie i dane

28 kwietnia 2022 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
Technologie mogą pomóc w marketingu, ale najważniejszy nadal będzie człowiek – wskazali eksperci
autor zdjęcia: Irek Dorożański
źródło: Rzeczpospolita
Technologie mogą pomóc w marketingu, ale najważniejszy nadal będzie człowiek – wskazali eksperci

O nowych możliwościach skutecznego dotarcia do klienta z przekazem marketingowym dyskutowali eksperci podczas debaty „Marketing przyszłości”.

Tomasz Jażdżyński, prezes Gremi Media, wydawcy m.in. „Rzeczpospolitej”, wskazał, że przy wciąż pojawiających się nowych technologiach bardzo trudno jest zbyt daleko wybiegać w przyszłość. Trudno bowiem przewidzieć, które z nowych możliwości okażą się skuteczne i zostaną na rynku. Mówiąc o jednym z rozwiązań, jakim jest machine learning (uczenie maszynowe), stwierdził, że dziś więcej jest „machine”, a do tego, żeby był „learning”, potrzebnych jest bardzo dużo danych.

– To nie kwestia dostępnej technologii zdecyduje o tym, jak bardzo uczenie maszynowe czy sztuczna inteligencja będą wykorzystywane w przyszłości w marketingu, tylko to, jak potoczy się batalia o prywatność danych. Bo żeby użyć sztucznej inteligencji, (SI) trzeba mieć i przetwarzać ogromne zbiory danych, na co ktoś musi wyrazić zgodę – powiedział Tomasz Jażdżyński.

– Miejscami, w których takich danych jest dużo, jeśli będziemy je nadal przekazywać i pozwalać, aby z nich korzystać, są...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12253

Wydanie: 12253

Spis treści

Ściągawka przedsiębiorcy

Zamów abonament