Automaty i pandemia biją w Pocztę Polską
Państwowa spółka notuje dramatyczne spadki na rynku listów i liczby klientów w placówkach – wynika z danych, do których dotarła „Rzeczpospolita”.
Firma Dataplace.ai, specjalizująca się w analizie potencjału lokalizacji m.in. punktów sprzedaży, zbadała ruch w otoczeniu dziesięciu placówek Poczty Polskiej (PP). Do testu wybrała te same obiekty (wszystkie znajdowały się w miastach: Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin), które poddała analizie w 2017 r. Okazało się, że w ciągu pięciu lat w każdej z tych placówek nastąpiły gigantyczne spadki odwiedzin.
– Najwyższy spadek ruchu odnotowaliśmy w jednej z warszawskich placówek: aż 67 proc., średnia dla wszystkich badanych wyniosła 37,5 proc. – wyliczają w Dataplace.ai.
Prawie jak Nokia
W centrali PP wątpią w wiarygodność tych badań. Ale przyznają jednocześnie, że „spadające zainteresowanie tradycyjnymi zakupami i usługami,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta