Europejskie wsparcie polskiej inwestycji. Unia Europejska inwestuje w CPK
Inwestycje dotyczące Centralnego Portu Komunikacyjnego nabierają tempa. Trwają prace przygotowawcze na dziesięciu odcinkach linii kolejowych, powstaje projekt tunelu szybkiej kolei w Łodzi, a w zakresie lotniska spółka pracuje m.in. nad master planem. To jedynie kilka z wielu zadań realizowanych w ramach CPK, których rozmach wymaga równie znaczącego wsparcia finansowego.
Skala kosztów, jakie w fazie projektowania i budowy wygeneruje Centralny Port Komunikacyjny, stanowi częsty temat dyskusji – przede wszystkim w postaci pytania „kto za to zapłaci?”. Funkcjonowanie obecnej spółki CPK, w tym prowadzenie poszczególnych projektów, opiera się na finansowaniu z trzech źródeł: papierów skarbowych, finansowania komercyjnego i środków z Unii Europejskiej.
Fundusze europejskie to jeden z finansowych fundamentów wielu polskich inwestycji infrastrukturalnych prowadzonych w ostatnich latach. Unia Europejska wspiera rozwój transportu w Polsce, w tym inwestycje Centralnego Portu Komunikacyjnego, przede wszystkim w zakresie projektów kolejowych.
CPK korzysta z finansowania unijnego od prawie trzech lat. W 2019 roku spółka zawnioskowała o wsparcie z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) pierwszego etapu prac studyjnych w ramach projektu dotyczącego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta