Wrocław stawia na rowery
Ponad 35 km dróg rowerowych powstaje podczas budowy pięciu największych inwestycji komunikacyjnych we Wrocławiu. Ale jest też wiele mniejszych projektów, które mają ułatwić jazdę rowerem po mieście.
Wrocław stawia na zapewnienie zrównoważonej mobilności dla mieszkańców. Chodzi o to, aby przy wykorzystaniu szerokości dróg i mostów zapewnić bezpieczne i możliwie wydajne poruszanie się różnymi środkami transportu – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
Dodaje, że rower w takim zestawieniu wypada bardzo korzystnie – jest szybki, nie generuje dodatkowych korków i jest niezwykle cichy, a jednocześnie tani dla użytkownika i dla miasta, bowiem generuje małe koszty budowy i utrzymania infrastruktury.
Rower obok tramwaju
Największą inwestycją drogową Wrocławia jest TAT, czyli nowa trasa autobusowo-tramwajowa na Nowy Dwór. Oprócz budowy trasy dla tramwajów i autobusów, powstaje przy niej 7 km dróg rowerowych. Po zakończeniu prac będzie można przejechać rowerem z pl. Orląt Lwowskich na pętlę autobusową na Nowym Dworze.
Także w czasie budowy tramwaju na Popowice łącznie powstało lub jest w budowie ponad 7 km dróg rowerowych oraz 650 m ciągów pieszo-rowerowych. Nowe drogi powstają wzdłuż ulic Długiej i Starogroblowej. Już można jeździć po jednej części wyżej ulic, od strony Rodzinnych Ogródków Działkowych – Marzenie.
Po drugiej stronie, tam gdzie powstają nowe zbiorniki retencyjne, cały czas trwa budowa. Dalej – na ul. Popowickiej – trwa budowa nowej linii tramwajowej, a tuż obok...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta