Moda na zakupy z odroczoną płatnością
Polska znalazła się w europejskiej czołówce popularności e-zakupów w modelu Buy Now Pay Later. W ten biznes zaangażować się chcą operator Blik i Pekao.
Buy Now Pay Later (BNPL), czyli kup teraz, a zapłać później, to stosunkowo nowy produkt finansowy nad Wisłą, ale już podbija rynek e-commerce. Model takich zakupów dostał przyspieszenia w czasie pandemii, a w obecnej sytuacji gospodarczej odroczona płatność dla wielu internautów staje się wyjątkowo kusząca.
Polacy w czołówce
BNPL polega na tym, że za dziś dokonywane w sieci zakupy płacimy dopiero po ustalonym czasie, a odroczona w ten sposób płatność nie wymaga składania żadnych wniosków czy analizy kredytowej. Produkt jest całkowicie cyfrowy, przez co dobrze sprawdza się w przypadku płatności online poprzez urządzenia mobilne czy strony internetowe. Nic dziwnego, że na rozgrzanym pandemią rynku e-commerce zdobywa coraz większy udział w całkowitej liczbie transakcji. Dość niespodziewanie – jak wynika z danych Kearney – to właśnie Polacy wysuwają się na czoło najmocniej zainteresowanych taką formą zakupów konsumentów w Europie.
Jak podaje Kearney, już niemal połowa Europejczyków skorzystała z opcji BNPL. Na tym tle wyróżnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)