Firmy rozwiną skrzydła ze strategicznie myślącymi szefami
Gwałtowność zmian w otoczeniu biznesu sprawia, że ubywa przedsiębiorstw, które mogą liczyć na stabilne warunki działania w swej branży. Coraz więcej firm potrzebuje menedżerów, którzy pomogą im zaadresować nowe wyzwania.
– Wielu menedżerów ma dzisiaj poczucie zagubienia – ocenia profesor Krzysztof Obłój, kierownik Katedry Strategii Organizacji z Akademii Leona Koźmińskiego i ekspert zarządzania. Zwraca uwagę, że po okresie dosyć długiej stabilizacji sytuacji polityczno-gospodarczej (przynajmniej w naszej części świata) w ostatnich latach w wielu wymiarach mają miejsce tak nieoczekiwane zjawiska i zmiany, że ludziom jest trudno nadać sens wydarzeniom w ich otoczeniu.
Nie tylko wybuch pandemii, ale też powrót nacjonalizmów i populizmów, eksplozja inflacji, niezwykła intensywność lokalnej i światowej konkurencji, rwanie się międzynarodowych i krajowych łańcuchów dostaw, przyspieszone zmiany klimatyczne i regularna wojna niemal w centrum Europy wywołują poczucie ogromnej złożoności i niepewności.
– Wszystko to pokazuje, że ten świat jest bardzo skomplikowany, ale zrozumienie go jest możliwe i ma niezmienną logikę, która może pomóc organizacjom nie tylko przetrwać, ale i rozwijać się w takich warunkach – twierdzi prof. Obłój. Tę logikę przybliża jego wchodząca na rynek we wrześniu książka „Myśl strategicznie!”. To poradnik dla menedżerów, który ma im pomóc przygotować firmy do odpowiedzi na nowe wyzwania.
Bariera komfortu
Budowanie przyszłości firmy wymaga przede wszystkim zrozumienia i nazwania kluczowych wyzwań, z którymi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta