Raportowanie ESG to sposób na zbudowanie przewagi
Niebawem kilka tysięcy polskich firm będzie zobligowanych do tworzenia raportów opisujących ich podejście do ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego. Wiele z nich wciąż traktuje temat po macoszemu. Niesłusznie.
Zadanie raportowania niefinansowego przez większość firm wciąż postrzegane jest jako przykry obowiązek, który starają się one odłożyć najdalej, jak się da. Tymczasem w ten sposób mogą zacząć budować swoją przewagę konkurencyjną – stwierdzili uczestnicy debaty pt. „Rewolucja raportowania niefinansowego tuż-tuż. Czy wszyscy są gotowi?”.
Dlaczego ESG jest bagatelizowane
Ostatnie zawirowania w gospodarce wywołane wybuchem i następstwami wojny w Ukrainie, kryzysem energetycznym, a wcześniej koronawirusem oraz niedoborem surowców i podzespołów, sprawiają, że polskie firmy, szczególnie małe i średnie, wciąż jeszcze w większości nie interesują się zadaniem, jakie niebawem będą musiały wykonać. Wkrótce kilka tysięcy przedsiębiorstw będzie zobligowanych do zaprezentowania raportów dotyczących wpływu na środowisko, odpowiedzialności społecznej i ładu korporacyjnego, czyli tzw. raportów niefinansowych. Jak na razie zajęła się tym garstka firm.
– Sytuacja w zakresie raportowania niefinansowego i przygotowywania się do tego firm jest zła i, co gorsza, nie jest to moja prywatna opinia, lecz wynika ona z badań współorganizowanych przez SEG – stwierdził Mirosław Kachniewski, prezes Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych. Jak dodał, jego instytucja od kilku lat sprawdza, w jaki sposób spółki zobowiązane do raportowania tzw. czynników...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta