Kup teraz, zapłać później – ten trend podbija zakupy w sieci
Rynek odroczonych płatności wystrzelił – w ciągu roku urósł ponad 200 proc. Branżę czeka hamowanie?
Płatności odroczone (z ang. buy now, pay later – BNPL) to w rodzimej branży e-commerce stosunkowo młoda usługa, ale nad Wisłą zadomowiła się wyjątkowo szybko. Robienie zakupów bez obowiązku natychmiastowej zapłaty spodobało się Polakom, bo dzięki temu klienci mogą najpierw odebrać produkt i sprawdzić go, a w razie czego wycofać się, nie zamrażając pieniędzy. Co więcej, jak twierdzą eksperci, BNPL to swoisty magnes – konsument chętniej wkłada do koszyka produkty, jeśli nie ma obowiązku uregulowania należności tu i teraz. W oczywisty sposób zyskują na tym e-sklepy. Internauci kupują bowiem w efekcie więcej. – Sklep odzyskuje średnio 15–20 proc. tzw. utraconych koszyków, a średnia wartość transakcji z tą metodą płatności wzrasta o 20–40 proc. – wylicza Piotr Szymczak, dyrektor w PayPo.
Europejski lider
PayPo to lider na rodzimym rynku BNPL – obsługuje ponad...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta