Do galerii na obiad i ze sprawą urzędową
Duże miasta są już nasycone nowoczesną powierzchnią handlową. Do centrów wchodzą nowe usługi.
Na handlową mapę Warszawy po sześciu latach wrócił Fort Wola przy ul. Połczyńskiej. W zmodernizowanym centrum handlowym znalazły się 72 sklepy i lokale usługowe. Głównym operatorem spożywczym jest Kaufland. Jest też strefa gastronomiczna.
To jedna z większych inwestycji na rynku handlowym. Dziś rynek ten podbijają mniejsze obiekty.
Dojrzały rynek
Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w firmie doradczej CBRE, zauważa, że rynek nieruchomości handlowych w Polsce ewoluował od lat 90. – Ostatnie lata przyniosły szybszy rozwój parków handlowych, na co wpłynęły nawyki konsumentów, którzy podstawowe zakupy chcą robić bliżej domu – wyjaśnia. – Ostatni rok pokazał też, że atrakcyjna, łącząca wiele funkcji oferta centrów nadal budzi zainteresowanie klientów, wpływając na odwiedzalność obiektów.
Zdaniem ekspertki strefy rekreacji i punkty gastronomiczne na stałe wpisały się w ofertę dużych centrów handlowych. – Dominujące elementy takich obiektów to także szeroko pojęta oferta modowa (ponad 40 proc. powierzchni) i sklepy spożywcze – wskazuje.
W niektórych obiektach pojawiają się dodatkowe usługi. Otwierają się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta