Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rada Reklamy mówi „stop” greenwashingowi

03 marca 2023 | Ekonomia i rynek | Maria Krzos
Przejawem greenwashingu może być szafowanie określeniami „eko” czy „bio” na opakowaniach i w reklamach
autor zdjęcia: shutterstock
źródło: Rzeczpospolita
Przejawem greenwashingu może być szafowanie określeniami „eko” czy „bio” na opakowaniach i w reklamach

Rada Reklamy chce walczyć z greenwashingiem. Pomóc w tym mają nowe zapisy Kodeksu Etyki Reklamy, które weszły w życie z początkiem marca.

Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy to oddolna inicjatywa branży reklamowej – agencji i reklamodawców. Każdy, kto uważa, że dana reklama narusza zasady prawa lub etyki, może zaskarżyć ją do Rady. Jej arbitrzy rozpatrują ją, biorąc pod uwagę m.in. zgodność reklamy z Kodeksem Etyki Reklamy.

Nowe zapisy, odnoszące się do reklamy środowiskowej, mają pomóc w ocenianiu reklam „podejrzewanych” o greenwashing. Robert Wielgo, prezes zarządu Rady Reklamy, uzasadniając ich wprowadzenie, podkreślał jednak, że ich rola jest znacznie szersza.

– Mają być one również...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12511

Wydanie: 12511

Spis treści

Reklama

Zamów abonament