Pracodawca według „Rzeczpospolitej”
Od lat powstają coraz dokładniejsze narzędzia pozwalające zarówno precyzyjniej oceniać wizerunek i cele firmy, jak i pomagać przedsiębiorcom w kształtowaniu relacji w firmie i jej zewnętrznego odbioru.
Inflacja, kryzysy finansowe, zagrożenia klimatyczne i dramatycznie zmieniające się warunki prowadzenia działalności gospodarczej to czas trudny zarówno dla przedsiębiorców, jak i pracowników. Wzrasta potrzeba zarówno stabilności zawodowej, jak i konieczność pozyskiwania fachowców utożsamiających się z działaniami i wartościami firmy. Jak z tymi wyzwaniami radzą sobie dziś pracodawcy?
Predyspozycje potrzebne do bycia idealnym pracodawcą dotyczą wielu dziedzin: zdolności do prowadzenia biznesu, determinacji, pracy nad własnym rozwojem, ale także, a może przed wszystkim, umiejętności kształtowania relacji z ludźmi – pracownikami, klientami, kontrahentami. Niełatwe realia ekonomiczne utrudniają ich budowanie, niekorzystnie wpływając na firmy, pracowników i kadrę zarządzającą. Jakich instrumentów szukać, by unikać ryzyka i dbać o dobry wizerunek przedsiębiorstwa?
Reakcja na zmianę
– Kiedy mówimy o wysokich standardach zarządzania, odwołujemy się do uniwersaliów dotyczących wszystkich firm, ale i do specyfiki branży czy rozmiarów przedsiębiorstwa – analizuje psycholog biznesu dr Leszek Mellibruda. – Ogólne standardy to m.in. poziom satysfakcji pracowników czy uznane, konwencjonalne wymiary...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta