Kompetencje przyszłości w edukacji
Nieszablonowe myślenie, kreatywność, umiejętności analityczne, zarządzanie przeciążeniem informacją czy zdolność do uczenia się przez całe życie – to tylko niektóre kompetencje coraz bardziej pożądane na rynku pracy.
Jak wynika z „Raportu z badań empirycznych w zakresie kompetencji i zawodów przyszłości” fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, w grupie kompetencji kognitywnych za szczególnie istotne uznano cztery kompetencje: nieszablonowe myślenie i kreatywna adaptacja rozwiązań, umiejętności analityczne z wykorzystaniem technologii, umiejętność analizy i oceny ryzyka oraz odpowiedzialne podejmowanie decyzji.
Za kluczową kompetencję w grupie kompetencji technicznych oraz w zakresie posługiwania się i zarządzania wiedzą i informacją respondenci uznali obecnie umiejętność zarządzania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta