Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wykorzystywać technologie cyfrowe w dydaktyce

28 sierpnia 2023 | Dodatek | rp.pl

Rozwój cyfrowych narzędzi sprawia, że globalny rynek narzędzi technologicznych w edukacji ciągle się rozwija. Eksperci wskazują m.in. na wzrost inwestycji w technologie, dalszą popularyzację nauki opartej na grywalizacji oraz rozwój nano learningu, czyli podejścia skoncentrowanego na uczniu.

Max Azarov, założyciel i prezes platformy edukacyjnej Novakid, wskazuje, że główne podmioty na rynku EdTech – szkoły, instytucje szkolnictwa wyższego, przedsiębiorstwa i rządy – przyjmą bardziej zdecydowane strategie wdrażania technologii, które mają ułatwić nauczanie mieszane i pracę zdalną.

Z kolei użycie sztucznej inteligencji do powtarzalnych zadań lub wykorzystania danych w celu spersonalizowania toku nauczania ma spowodować zmniejszenie obciążenia pracą nauczycieli.

– OpenAI szacuje, że 80 proc. wszystkich zawodów będzie do pewnego stopnia zautomatyzowane. W dłuższej perspektywie dotknie to wszystkich – mówi Dmytro Voloshyn, współzałożyciel i CTO...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12658

Wydanie: 12658

Spis treści
Zamów abonament