Wielkie platformy będą bardziej transparentne
Akt o usługach cyfrowych (DSA) obliguje największe portale społecznościowe, sprzedażowe czy wyszukiwarki do bardziej aktywnego moderowania treści.
Digital Service Act to unijne rozporządzenie nakładające nowe obowiązki na dostawców usług internetowych. Na razie tylko na cyfrowych gigantów wskazanych przez Komisję Europejską, takich jak Meta, Twitter (X), TikTok czy YouTube, popularne wyszukiwarki Google i Microsoftu, platformy sprzedażowe jak Amazon czy AliExpress, a nawet Wikipedia. Od piątku mają one wiele nowych obowiązków i ograniczeń.
Większa przejrzystość
– Nowe regulacje dotyczą m.in. algorytmów odpowiedzialnych za personalizację treści, które „decydują”, jakie treści, w tym tzw. targetowane reklamy, użytkownik widzi ostatecznie na ekranie –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta