Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Rzeczpospolita liderek – czas na szybsze zmiany

07 września 2023 | Ekonomia i rynek | Anita Błaszczak
Debata liderek „Rzeczpospolitej” pokazała, jak wiele jest jeszcze do zrobienia, by biznes kierował się zasadami DEI, czyli różnorodności, równości i inkluzywności. Spotkanie prowadziła Anna Zejdler, szefowa portalu kobieta.rp.pl
autor zdjęcia: Aleksander Zieliński
źródło: Rzeczpospolita
Debata liderek „Rzeczpospolitej” pokazała, jak wiele jest jeszcze do zrobienia, by biznes kierował się zasadami DEI, czyli różnorodności, równości i inkluzywności. Spotkanie prowadziła Anna Zejdler, szefowa portalu kobieta.rp.pl
Dyskusje w kuluarach były równie gorące, jak podczas debaty. Od lewej: Monika Klaus-Piskała, dyrektor ds. Farmakoekonomiki i Polityki Zdrowotnej w firmie farmaceutycznej MSD Poland; Anna Durzyńska, Head of Human Resources, Member of the Board, Nestlé oraz Renata Prys, dyrektorka działu People w McDonald’s Polska aleksander zieliński
źródło: Rzeczpospolita
Dyskusje w kuluarach były równie gorące, jak podczas debaty. Od lewej: Monika Klaus-Piskała, dyrektor ds. Farmakoekonomiki i Polityki Zdrowotnej w firmie farmaceutycznej MSD Poland; Anna Durzyńska, Head of Human Resources, Member of the Board, Nestlé oraz Renata Prys, dyrektorka działu People w McDonald’s Polska aleksander zieliński

Przybywa pracodawców, którzy doceniają i wykorzystują atuty różnorodności, w tym różnorodności płci. Dużą rolę odgrywają tu świadome liderki, które chętnie dzielą się swoim doświadczeniem.

O potrzebie różnorodności w biznesie, w tym także we władzach firm, o korzyściach, jakie ona daje, a także o związanych z tym wyzwaniach rozmawiały podczas Forum Ekonomicznego w Karpaczu uczestniczki debaty „Rzeczpospolita liderek – wyzwania w obszarze zarządzania, ESG i zmian społecznych”. Pomimo rosnącej świadomości firm, wielu akcji wspierających kariery kobiet, ocena obecnej sytuacji nie napawa optymizmem – Polki nadal zarabiają sporo mniej niż mężczyźni (według danych Unii różnica wynosi ok. 11 proc.) i mają niewielki udział w zarządach dużych firm (17,2 proc. w spółkach z GPW).

Prowadząca debatę Anna Zejdler, szefowa nowego portalu kobieta.rp.pl, który oficjalnie został zaprezentowany w Karpaczu, pytała o skuteczne sposoby zmiany tej sytuacji.

Ważna inkluzywność

– Wszystko zależy od tego, jakie warunki tworzymy kobietom – podkreślała Renata Prys, dyrektorka działu People w McDonald’s Polska, dodając, że firma, która w Polsce zatrudnia już 34 tysiące osób, jest bardzo otwarta na różnorodność, w tym różnorodność płci. Robi też wszystko, by rozwijać pracowników, zapewniając im bardzo jasno określone ścieżki kariery i programy rozwojowe, nastawione m.in. na rozwój liderski.

Skuteczność tych programów potwierdza...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12667

Wydanie: 12667

Spis treści

Reklama

Zamów abonament