Polska ważna dla firm ze Szwajcarii
Atutami naszego rynku są położenie oraz wykwalifikowane kadry. Mocne strony szwajcarskich inwestorów to innowacyjność i dostosowywanie się do potrzeb rynku.
– Każdy rok to kolejna przygoda, to nieustająca transformacja – tak trzydzieści lat obecności Nestlé w Polsce określił Artur Jankowski, prezes zarządu Nestlé Polska.
– Strategia firmy jest oparta na szacunku dla przejmowanych tradycyjnych brandów oraz podążaniu za innowacjami – firma obecnie w siedmiu zakładach zatrudnia ponad 5,5 tys. osób, oferuje 70 marek i 1600 produktów.
Wspólnie z szefami innych szwajcarskich firm obecnych na naszym rynku zastanawiał się na Forum Ekonomicznym w Karpaczu, w jaki sposób utrzymać tempo inwestycji szwajcarskich firm w Polsce.
– Polska stała się znaczącym partnerem gospodarczym Szwajcarii. W 2022 roku znalazła się na 14. miejscu w wymianie handlowej globalnie. Z Polską mamy większy wolumen handlowy niż z Indiami, Koreą Południową czy Turcją – przypomniał Ivo Germann, szef ds. zagranicznych relacji gospodarczych
w Szwajcarskim Sekretariacie Stanu ds. Gospodarczych (SECO) i dodał: Jeśli chodzi o sektor usług, Polskę postrzegamy jako bardzo ważny hub, zwłaszcza w obszarze IT....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta