Zbyt oczywista nazwa może zaszkodzić
Reklamowanie towarów lub usług hasłem, które wprost wskazuje na ich charakter i wywołuje jednoznaczne skojarzenia, może rodzić prawne wątpliwości.
Unaocznił to przypadek amerykańskiej kancelarii prawnej Morgan & Morgan, która walczy o możliwość posługiwania się znakiem towarowym #LAW. Taki pomysł budzi wątpliwości, mimo że firma wykorzystała do tego metodę popularną w Stanach Zjednoczonych. Jak tłumaczy rzecznik patentowy Marcin Wychota, w USA istnieje bowiem możliwość pozyskania numeru telefonu, którego poszczególne cyfry odpowiadają konkretnym literom w alfabecie. Wskazuje, że ten sposób wykorzystuje się do reklamowania firm i usług, bo odbiorcom łatwiej jest zapamiętać nazwę i na tej podstawie wykoncypować numer.
– Obecnie zakończył się spór z urzędem patentowym w związku z próbą rejestracji go jako znaku towarowego, sąd dopuścił zgłoszenie i nakazał publikację. Po publikacji będzie możliwość wniesienia sprzeciwu do zgłoszenia przez...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta