Motor napędowy regionów
| Jak wynika z raportu NIK, opublikowanego w grudniu zeszłego roku, administracja rządowa nie stworzyła spójnego systemu promocji gospodarczej. Działania promocyjne realizowano bez wypracowanej wcześniej koncepcji i rzetelnej analizy faktycznych potrzeb, w dodatku od lat są one rozproszone między wiele podmiotów i nie były należycie koordynowane.
Własną promocję przygo-
towują więc
poszczególne
regiony. Przykładowo, samorząd województwa podlaskiego organizuje bezpłatne misje gospodarcze dla podlaskich przedsiębiorców na Zachód. Inicjatywa ma pomóc eksporterom z regionu w nawiązaniu kontaktów na rynkach Europy Zachodniej.
– W obliczu agresji rosyjskiej na Ukrainę chcemy ułatwić współpracę podlaskim przedsiębiorcom z kontrahentami z Francji, Belgii i Wielkiej Brytanii. Spotkać się nimi w ramach programu współpracy gospodarczej – mówi Marek Olbryś, wicemarszałek województwa.
Z kolei samorząd Podkarpacia realizuje projekt „Promocja gospodarcza województwa podkarpackiego”, finansowany ze środków UE. Celem projektu jest wzmocnienie rangi regionalnej gospodarki poprzez promocję gospodarczą województwa oraz stref aktywności gospodarczej (terenów inwestycyjnych) w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Cele szczegółowe to: wzrost rozpoznawalności regionu oraz poprawa wizerunku regionalnej gospodarki pod względem gospodarczym, pobudzenie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta