Polacy stawiają na wydatki na zdrowie, także w sklepie i online
Podczas pandemii o 7 pkt proc. wzrosła grupa Polaków wierzących w skuteczność leków i biorących je razem z suplementami. 44 proc. stawia na produkty bez recepty.
Dużą zmianę wśród polskich konsumentów można również zauważyć w podejściu do opieki medycznej – przed pandemią 51 proc. niechętnie chodziło do lekarza i wolało stosować wszelkie inne dostępne metody leczenia, w tym leki OTC, z kolei w 2022 r. zmalała ona do 44 proc. – podaje w raporcie Grupa dentsu.
Zauważa, że takie zjawisko wystąpiło tylko w Polsce spośród analizowanych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Firma zauważa, że pomimo zmniejszenia się tej grupy konsumentów w Polsce wartość sprzedaży suplementów wzrosła o 14 proc.
Inwestycja w siebie
– Pandemia spowodowała zmiany w postawach konsumentów względem leków oraz zdrowia – mówi Monika Maliszewska, starszy strateg dentsu Polska.
Z badania firmy wynika, że Słowenia i Polska zajmują pierwsze miejsce w naszym regionie pod względem zainteresowania reklamami produktów farmaceutycznych oraz branży medycznej. W obu krajach 19 proc. konsumentów odpowiedziało, że mają tendencję do szukania tego...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta