Nastroje konsumentów tylko trochę lepsze
Spadek tempa wzrostu cen nie zmienił znacząco ocen własnej sytuacji finansowej. Nadal co drugi Polak ocenia ją jako gorszą niż rok temu.
Wyniki 46. edycji badania Deloitte Global State of the Consumer Tracker, przeprowadzonego pod koniec sierpnia 2023 r., pokazują nieznaczną poprawę nastrojów polskich konsumentów. Chociaż obawy o dalszy wzrost cen wyraża 54 proc. ankietowanych, jest to o 4 pkt proc. mniej w porównaniu z poprzednim kwartałem.
Odsetek osób spodziewających się wzrostu cen żywności wyniósł 65 proc., podczas gdy trzy miesiące wcześniej takie obawy wyrażało o 10 pkt proc. więcej badanych. Na niemal niezmienionym poziomie pozostają przewidywania dotyczące cen prądu lub...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta