E-sklepy też liczą na czarny piątek
Branża urosła już o 6,6 tys. nowych sklepów, mimo gorszej koniunktury. Oczekiwania co do sezonu świątecznego są duże.
Na koniec trzeciego kwartału liczbę sklepów internetowych w Polsce można szacować na 64,5 tys., co oznacza, że w 2023 r. rynek urósł o 6,6 tys. nowych – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland. W porównaniu z końcem 2022 rynek urósł już o 11 proc., podczas gdy w na przestrzeni ostatnich lat wzrost wynosił 10 proc.
Dużo nowych firm
– O sile polskiej branży e-commerce stanowi fakt, że w ostatniej dekadzie liczba firm wzrosła o ponad 42 tys. Oznacza to, że Polska jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się rynków sprzedaży internetowej. W to też wlicza się wszelka działalność związana z aukcjami internetowymi, sprzedażą na żywo, portalami itp. – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland.
– W przypadku utrzymania się tak wysokiej dynamiki wzrostu, na koniec roku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta