Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Prawdziwy exodus taksówkarzy

13 listopada 2023 | Pierwsza strona | Michał Duszczyk

Kierowcy prowadzący działalność w branży taxi masowo odchodzą z zawodu. Aż 85 proc. z nich twierdzi, iż ich kondycja finansowa jest słaba lub wręcz bardzo zła.

„Rzeczpospolita” dotarła do najnowszych danych wywiadowni Dun & Bradstreet, z których wynika, że w br. zawieszono ponad 3 tys. takich – głównie jednoosobowych – działalności. To o 30 proc. więcej niż w ub. r. Od momentu wybuchu pandemii zniknęło blisko 5 tys. firm z tej branży.

Taksówkarze skarżą się na dużą konkurencję (głównie platform Uber i Bolt), a także wzrost kosztów biznesu. Porzucają zawód, a korporacjom taxi zaczyna brakować rąk do pracy. Stąd kolejni operatorzy sięgają po usługi takich firm jak Eternis, która do tej pory dostarczała pracowników ich konkurencji, m.in. Uberowi i firmom kurierskim. W ten sposób ratują się już Sawa Taxi oraz EcoCar. – Chcemy powiększać zasięg działania i rozszerzać flotę, ale tymi autami ktoś musi jednak codziennie jeździć. Z uwagi na zmiany na rynku pracy w tej branży trudno znaleźć doświadczonych kierowców – mówi Janusz Bieniek, prezes EcoCaru.

Wydanie: 12722

Wydanie: 12722

Spis treści
Zamów abonament