Konsumenci wzmacniają presję na zrównoważony rozwój
Coraz więcej osób zarówno w Polsce, jak i na świecie zwraca uwagę na wpływ, jaki ich decyzje zakupowe mają na otoczenie, w tym na środowisko naturalne. Oczekują więc również od firm myślenia o ich wpływie na planetę.Konsumenci wzmacniają presję na zrównoważony rozwój
Największy wpływ na podejście firm do zrównoważonego rozwoju będą mieli w najbliższych latach konsumenci – to opinia 68 proc. spośród ponad 2600 szefów globalnych firm, którzy wzięli udział w tegorocznym badaniu UN Global Compact i Accenture. Według nich to konsumenci będą teraz dla biznesu najważniejszą grupą interesariuszy naciskającą na prowadzenie biznesu w oparciu o zasady ESG – czyli z dbałością o środowisko naturalne i klimat (E), odpowiedzialnością społeczną (S), a także wysokimi standardami ładu korporacyjnego (G). Zdaniem globalnych szefów presja oczekiwań konsumentów będzie miała większe znaczenie niż nacisk ze strony rządów czy nawet inwestorów.
Podobne wyniki pokazało też niedawne badanie EY, w którym 71 proc. przedstawicieli firm wskazało wymagania klientów jako główny motywator do zaangażowania się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Biznes nie może pozostać obojętny na to, że praktycznie każde badanie opinii publicznej na świecie (w tym w Polsce) potwierdza rosnące w ostatnich latach znaczenie zrównoważonego rozwoju dla konsumentów.
Zadanie dla firm
Jak dowodzi ogłoszona w październiku tegoroczna edycja SEC Newgate ESG Monitor, kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem – w tym także działania rządu i firm w tym obszarze – są dzisiaj ważne już dla 61 proc. Polaków. To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta