Skąd się bierze siła marek?
Marka jest zobowiązaniem, które producent składa odbiorcom biznesowym i konsumentom.
Każde przedsiębiorstwo, niezależnie od tego, czy działa na rynku od wczoraj, dziesięciu, 30 czy 100 lat, w momencie rozpoczęcia działalności kierowało się myślą o tym, że „zrewolucjonizuje rynek” lub „zrobimy to lepiej”. W każdym przypadku decyzja ta wynikała bezpośrednio z wartości założycieli. Bardzo często te wartości wyjściowe stają się fundamentem marki, która istnieje nieco w oderwaniu od czasu, ludzi i miejsca. Świetnym przykładem jest pewna marka hotelowa, która powstała ponad 180 lat temu w Singapurze.
Dziś jej obiekty są obecne w wielu krajach całego świata i jest powszechnie uznawana za jedną z najbardziej luksusowych w swojej branży. Fundamentalną wartością tej marki jest gościnność, okazywana każdej osobie odwiedzającej hotele – czy jako gość, który spędzi tam wakacje, czy przechodzień, który przyszedł na recepcję z prośbą o pomoc w znalezieniu drogi. Opuszczając hotel bez względu na status, ma przede wszystkim zapamiętać to, że zaopiekowano się nim tak jak dawno niewidzianym przyjacielem rodziny.
Jak pielęgnować marki?
Przed podjęciem jakichkolwiek działań warto zrobić krok w tył i zastanowić się nad dwoma aspektami. Po pierwsze, jakie wartości przyświecały powstaniu organizacji, po drugie, jakie doświadczenia tworzą produkty, które sprawiają, że odbiorcy po...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta