Polski biznes szykuje się na zagrożenia ze strony AI
Aż dwie trzecie rodzimych firm wdrożyło polityki korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji, w tym m.in. chatbotów, a kolejne 30 proc. już zastanawia się nad przyjęciem tego typu zasad – wynika z badań.
Stosowanie rozwiązań opartych na AI w wielu firmach w naszym kraju staje się już normą i szansą na istotne zwiększenie efektywności swoich działań. Jednak jak każda technologia, również i ta niesie ze sobą zarówno ogromny potencjał, jak i liczne zagrożenia, w tym choćby te cybernetyczne. Jak się okazuje, rodzimi przedsiębiorcy nie bagatelizują kwestii dotyczących cyberbezpieczeństwa przy implementacji narzędzi AI. Z najnowszych badań EY, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza, wynika, iż ponad połowa z nich (55 proc.) rozważa ten aspekt, a kolejne 37 proc. też bierze go pod uwagę, choć już w ograniczonym zakresie. Tylko 3 proc. respondentów w naszym kraju zupełnie ignoruje ten temat.
Sytuacja tylko pozornie dobra?
Raport „Jak polskie firmy wdrażają AI” może napawać optymizmem – świadomość ryzyk związanych z wykorzystaniem m.in. popularnych botów jest bowiem wśród przedsiębiorców nad Wisłą wyjątkowo wysoka. Wedle EY aż dwie trzecie ankietowanych wdrożyło procedury dotyczące stosowania sztucznej inteligencji (przynajmniej dla ogólnodostępnych systemów AI). W tym najwięcej respondentów (40 proc.) ustanowiło własną politykę korzystania zarówno z wewnętrznych, jak i ogólnodostępnych narzędzi AI (np....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta