Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocji ubyło, ale Lidl z Biedronką to zmienią

07 marca 2024 | Ekonomia i rynek | Piotr Mazurkiewicz
źródło: Rzeczpospolita

Wojna cenowa między największymi sieciami może spowodować, że przybędzie promocyjnych ofert na rynku. Do walki o klienta już dołączają inne sieci.

Bezpardonowa walka cenowa miedzy Biedronką i Lidlem to obecnie temat numer jeden w branży. Poza przepychankami w reklamach czy w sądzie może mieć też ona bardziej wymierny efekt, jeśli chodzi o cały rynek handlowy. Spodziewany jest bowiem wzrost liczby promocji, choć 2023 rok zakończył się pod tym względem na minusie.

Ceny to podstawa

– Działania podjęte przez Lidla i Biedronkę mogą lekko podnieść liczbę promocji u innych rynkowych graczy. Może to być 2–3 proc., ale ich rywalizacja pójdzie w innym kierunku – mówi Krzysztof Łuczak, główny ekonomista grupy Blix. – Pozostali gracze na rynku będą lepiej profilować obecne oferty, żeby atrakcyjniej wyglądać na tle konkurencji. Głównie chodzi tutaj o hipermarkety i supermarkety, ale nie tylko – dodaje. Z raportu tej grupy przygotowanego wraz z UCE Research oraz agencją...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12817

Wydanie: 12817

Spis treści
Zamów abonament