Z cyfryzacją w szkołach jest lepiej, niż myślimy?
Uczniowie, nauczyciele i dyrektorzy dobrze oceniają dostęp do multimedialnego sprzętu i jakość internetowych łączy w placówkach oświatowych. Ale potrzeby są wciąż ogromne. To sprawia, że sektor ten jest łakomym kąskiem dla firm IT.
Cyfrowa transformacja zmienia oblicze każdego sektora, a edukacja nie stanowi wyjątku. System nauczania stoi przed wyjątkowym wyzwaniem – musi nie tylko dotrzymać kroku transformacji cyfrowej i włączać technologie w proces dydaktyczny, ale też przygotować młodzież do poruszania się w cyfrowej rzeczywistości.
Jak wynika z najnowszego raportu „Cyfrowa szkoła 4.0”, opracowanego przez Związek Cyfrowa Polska (ZCP), transformacja, która była procesem planowanym w długim horyzoncie, przyspieszyła na skutek pandemii. Dziś jej obraz – w oczach samych zainteresowanych, czyli uczniów, nauczycieli i dyrektorów szkół – wygląda nad wyraz dobrze. Ale to tylko pozory.
Więcej laptopów
Stopień cyfryzacji polskich szkół – oceniany właśnie przez uczniów, nauczycieli i dyrektorów – to aż prawie 8 pkt w 10-stopniowej skali. Na tak wysoką ocenę wpływ ma dostęp do sprzętu multimedialnego i jakość łączy internetowych. Prawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta