Konkurencyjny rynek sprzyja doświadczonym freelancerom
Chociaż w wielu branżach nasila się rywalizacja wśród wolnych strzelców, to ci z dobrą marką na rynku i z praktyką w swojej specjalizacji mogą przebierać w zleceniach i nie narzekają na zarobki.
Średnie wynagrodzenia freelancerów w trzech najpopularniejszych branżach – w grafice, copywritingu oraz SEO i social mediach – idą w górę. I to szybciej niż średnie wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw, które w lutym zaskoczyło ekonomistów 12,9-proc. wzrostem. W przypadku copywriterów, czyli tzw. tekściarzy, średnie zarobki były w lutym o 33 proc. wyższe niż rok wcześniej – wynika z udostępnionych „Rzeczpospolitej” danych Useme, polskiej platformy do rozliczeń freelancerów i zleceniodawców.
– Wzrost stawek w większości branż polskiego freelancingu pokazuje, że niezależni specjaliści, zwłaszcza ci z dużym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta