Rośnie import używanych aut. Niewiele wiadomo, w jakim są stanie
Dla ograniczenia ryzyka nietrafionego nabycia używanego samochodu konieczne jest sprawdzenie jego historii w profesjonalnej bazie danych, bo usuwanie ukrytych usterek oznacza podwyższenie ceny zakupu.
Utrzymuje się spadkowy trend dostępności aut na polskim rynku wtórnym. W maju 2024 r. liczba ofert zmniejszyła się z 252,8 tys. do 249,9 tys. samochodów, tj. o blisko 2,8 tys. aut w porównaniu z kwietniem. Jak wynika z Barometru AAA Auto opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, wraz ze spadkiem liczby ofert zmniejszyły się średnie wielkości deklarowanego przez sprzedających przebiegu – o 5 tys., do 175,5 tys. km. Spadł także średni wiek – o 1 rok, do 11,1 roku w ujęciu miesiąc do miesiąca. Za to średnia majowych była wyższa o 5 tys. zł niż w maju 2023 r. i wyniosła 34,9 tys. zł.
– Mimo malejącej liczby ofert zauważamy większy napływ młodych samochodów do obrotu, które wpływają na wzrost mediany cen, ale jednocześnie dają nadzieję na pozytywne zmiany na rynku w kontekście odmłodzenia floty samochodów na polskich drogach – komentują analitycy AAA Auto.
Wzrost po spadku
Wzrost cen w ubiegłym miesiącu następuje po spadkowym trendzie, który dość mocno zarysował się miesiąc wcześniej. W kwietniu 2024 r. średnia cena stopniała w porównaniu z marcem o 900 zł, do poziomu niespełna 32 tys. zł. Zarazem spadek cen używanych samochodów miał być...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta